Reflekterar med en kaka till kaffet – livet i SL

Så, tar en liten zipp på kaffet och reflekterar lite över vardagen i SL, detta inlägg känns redan nu att det kommer att bli mitt hittills längsta som jag hoppas ni orkar läsa.

Ix reflekterar

Jag har alltid genom alla åren varit nära min avatar som person och spelar inget rollspel i Second life eller låtsas inte vara någon som jag inte kan stå för i ”real life”, personer som lärt känna mig genom åren håller nog med mig när jag vågar påstå att jag är snäll, ärlig, omtänksam, social, jordnära som står med båda fötterna på jorden men ibland kan uppfattas som lite hemlighetsfull och det kan bero på att jag väljer med omsorg vilka personer som jag delar vissa saker med och är kanske inte som en öppen bok för alla att läsa ur, kanske på gott och ont.

Att jag är och gillar att vara social är något som är en hörnsten även i mitt riktiga liv då jag älskar att resa och utforska världen och träffa och prata med människor från olika kulturer men även hamnar ganska ofta i situationer där människor anförtror sig saker till mig då man känner sig trygg med att det stannar hos mig men även ber om mina råd i olika saker i livet. Detta ser jag lite som ett kall i livet och det är så tillfredsställande att få hjälpa människor och att finnas till, det är så jag.

Sådant med förtroende kan det vara lite så och så med i virtuella världar och är alltid lite brännande ämne men min uppfattning är att dom personer som jag anser mig som mina vänner här i SL känner jag både förtroende och ärlighet för men så händer det ibland att ens omdöme slår helt fel och man blir helt förd bakom ljuset och blir helt och hållet grundlurad (no names) och till och med sårad på riktigt, att blir jag sårad på riktigt just för att jag är så pass nära min avatar i allt som speglar min verkliga person.

Kommentera

